Terug naar overzicht

Najaarsmoeheid vermijden: 4 alledaagse wondermiddelen

26 september 2019
najaarsmoeheid

Fear of the dark? Het lijkt ons niet dat de mannen van Iron Maiden gevoelig zijn voor de korte, sombere herfst- en winterdagen. Maar jij misschien wel. En je bent zeker niet de enige. Gelukkig zijn er een aantal eeuwig werkende manieren die ervoor zorgen dat je energiemeter niet in het rood duikt. Najaarsmoeheid vermijden: hoe begin je eraan?

1. Breek met de gewoontes

Basisregel nummer 1. Najaarsmoeheid vermijden doe je niet op één-twee-drie. Er kruipt tijd in. Tijd die je waarschijnlijk niet in overvloed hebt. Daarom is het belangrijk om je momenten uit te kiezen en de dagelijkse sleur achter je te laten. Hecht je niet vast aan elke routine, maar probeer nieuwe dingen uit.

2.   Geniet van de buiten

De herfst is de perfecte periode om je batterijen helemaal op te laden. De temperaturen en het weer zijn vaak nog aangenaam en de kleuren en geuren van de natuur doen wonderen voor je moraal en energiepeil. Trek je wandelschoenen aan of pak je fiets en trek er een paar uurtjes op uit. Goed voor wat frisse lucht en natuurlijk licht, zodat ook je vitamine D-peil een boost krijgt.

najaarsmoeheid

3. Get in shape

Natuurlijk is het gezellig om urenlang in de zetel series te bingewatchen of de verwarming wat hoger te draaien. Maar zo zal je de najaarsmoeheid niet vermijden.Wel door je lichaam aan het werk te zetten. Door af en toe te sporten of te bewegen, creëer je net meer energie. Bovendien geraak je beter in vorm en verlaag je jouw stressniveau. We hoeven je zeker niet meer te vertellen dat we jou daar maximaal in kunnen ondersteunen? 😉

4. Kies je voeding slim uit

Tijdens het najaar is het niet alleen vaker donkerder, maar ook een pak kouder. Om je lichaam extra te wapenen tegen deze zaken doen bepaalde voedingselementen grote wonderen voor je systeem. Vitamine C en D bijvoorbeeld, maar ook ijzer en zink zijn extra welkom tijdens de herfst en de winter. Citrusvruchten, kolen, granen, vis en rood vlees zijn echte aanraders.

Bij Olympia zetten we je graag op de goede weg. Heb je te weinig tijd om te koken voor of na het sporten? Proef dan zeker eens van de vers bereide salades en opwarmgerechten van Gezondigd: gezond, evenwichtig én gemakkelijk mee te nemen om thuis op te eten! Echt iets voor jou? Vraag ernaar aan het onthaal aan de fitnesszaal.

Najaarsmoeheid vermijden bij Olympia?

Samengevat: wij kunnen je dus heel wat bieden om je energieniveau te verhogen. Nieuwe klant? Neem dan zeker een kijkje tussen ons aanbod. Of kom gerust eens een keertje langs om de sfeer op te snuiven. Tijd om erin te vliegen!