Terug naar overzicht

7 tips om je sportieve voornemens dit keer wél te crushen!

17 december 2019
sportieve voornemens Kies een sport uit en twijfel niet om je in te schrijven. Onze coaches vangen je met open armen op.

Je sportieve voornemens waarmaken? Om vol te houden, mag sporten vooral geen opgave worden. We spreken uit ervaring. Gelukkig zijn er een aantal bewezen tips die je beter in de flow houden.

1. Don’t fly solo

Ga rond in je vriendenkring. Zijn er vrienden of vriendinnen met dezelfde sportieve ambities? Begin samen aan de uitdaging. Kies een sport uit en twijfel niet om je in te schrijven. Onze coaches vangen je met open armen op.

2. Vooral niet overdrijven

Het kan verleidelijk zijn om er meteen in te vliegen. Maar je zou niet de eerste persoon zijn die al snel afhaakt door stramme spieren of overbelasting. Bouw rustig op, neem je tijd om op gang te komen. En leer hoe je lichaam omgaat met de toenemende intensiteit.

3. Bouw routine op

Maar dat is toch net mijn voornemen? Klopt helemaal. Maar stem je agenda ook meteen op je sportieve voornemens af. Zorg dat je minstens één moment per week vrijhoudt om te bewegen. Twee keer is nog beter. Maar ook hier: overdrijf niet in het begin. Je kan altijd opbouwen. Na een aantal weken merk je dat het steeds meer vanzelf loopt.

4. Kies een haalbaar doel

Er is niets demotiverender dan tegen je zin verder te blijven doen. Blijf plezier vinden in het sporten. Dat begint bij het vooropstellen van haalbare doelen. Doel behaald? Sterk! Bouw je doelen stilaan op.

sportieve voornemens Neem je tijd om op gang te komen. En leer hoe je lichaam omgaat met de toenemende intensiteit.

5. Pin je niet vast op een deadline

Leg jezelf geen te hoge verwachtingen op. Blijf dus van die deadlines en ultimatums af. Crush je doelen op je eigen tempo. Het ene lichaam is het andere niet. Bovendien boek je op deze manier veel betere resultaten op lange termijn.

6. Wissel af en hou het plezant

Merk je dat bijvoorbeeld enkel fitnessen op de duur een beetje saai wordt? Wissel eens af. Ga een keertje spinnen, squashen of klimmen. Of waarom niet eens bowlen of poolen? De boog moet niet altijd gespannen staan. Wissel af, hou het luchtig. Ook je spieren zullen je dankbaar zijn.

7. Beloon jezelf

All work and no play? Daar is ook niets leuk aan. Maak je jouw sportieve voornemens helemaal waar? Geef jezelf een leuke beloning en motiveer jezelf extra hard voor de komende weken.

Olympia: van sportieve voornemens tot vaste klant

Voor en na de vakantieperiodes verwelkomen we bij Olympia vele nieuwe gezichten. Velen onder hen worden nadien ook vaste klanten. Omdat we met zijn allen proberen om je sportsessies zo aangenaam mogelijk te maken. En nadien mag je altijd blijven hangen om na te kaarten bij een hapje en drankje. Zien we jou binnenkort? Ontdek ons volledig aanbod op oly.be of mail ons voor meer vragen.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.